Λίγα λόγια για το Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα

υπολογιστές και σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

Το Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα (ΣΚΣ) είναι ένα από τα συχνότερα ορθοπεδικά προβλήματα που χρειάζονται χειρουργική αντιμετώπιση.

Με τον σύγχρονο τρόπο ζωής, και την καταπόνηση των χεριών στο γραφείο, στον υπολογιστή, στην κουζίνα ή στην δουλειά, η εμφάνιση του συνδρόμου του καρπιαίου σωλήνα γίνεται όλο και πιο συχνή.

Το πρόβλημα δημιουργείται από την πίεση του Μέσου Νεύρου μέσα στον περιορισμένο χώρο του καρπιαίου σωλήνα.

Η εμφάνιση του συνδρόμου είναι τρεις φορές συχνότερη στις γυναίκες παρά στους άνδρες, κάτι που πιθανώς οφείλεται και σε ορμονολογικές διαφορές ανάμεσά τους.

Έχει διαπιστωθεί ότι το Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα εμφανίζεται συχνότερα σε άτομα με ορισμένες ενδοκρινολογικές παθήσεις όπως ο υπερθυρεοειδισμός, (που προκαλούν πρήξιμο στον οργανισμό και κατ’ επέκταση στους τένοντες). Εξίσου συχνό όμως είναι και σε ασθενείς με ρευματολογικά νοσήματα, καθώς και μετά από κατάγματα του καρπού.

Στις παραπάνω περιπτώσεις, προσπαθούμε πρώτα να διορθώσουμε την υποκείμενη πάθηση, και μετά αν το σύνδρομο παραμένει, το αντιμετωπίζουμε χειρουργικά.

Τα συμπτώματα εμφανίζονται συνήθως σταδιακά και χαρακτηρίζονται από μούδιασμα και μυρμηγκιάσματα στα τρεισήμισι πρώτα δάκτυλα του χεριού.

συμπτώματα από το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

Τα συμπτώματα γίνονται εντονότερα κατά την διάρκεια της νύχτας και είναι χαρακτηριστικό ότι ο ασθενής μπορεί να ξυπνήσει μέσα στην νύχτα νιώθοντας την ανάγκη να τινάξει το χέρι του ή να το σηκώσει ψηλά. Την ημέρα οι ενοχλήσεις γίνονται εντονότερες όταν κρατάμε το τηλέφωνο, ή κρατάμε σφιχτά το τιμόνι.

Τον πρώτο καιρό, τα συμπτώματα υποχωρούν μετά από λίγο, αλλά σταδιακά οι ενοχλήσεις γίνονται όλο και πιο συχνές και πιο έντονες.

προχωρημένα συμπτώματα από το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

Σε σχετικά προχωρημένες περιπτώσεις, ο πάσχων δυσκολεύεται να πιάσει μικροαντικείμενα ενώ σε ακόμα πιο σοβαρές περιπτώσεις αρχίζουν να ατροφούν οι μύες του χεριού.

Η Διάγνωση του Σύνδρομου Καρπιαίου Σωλήνα

Η διάγνωση γίνεται μέσα από το ιστορικό εμφάνισης των συμπτωμάτων καθώς και με ειδικές κλινικές δοκιμασίες που γίνονται από τον γιατρό σας στο ιατρείο. Οι δοκιμασίες αυτές αναπαράγουν τα συμπτώματα και προσδιορίζουν το μέγεθος του προβλήματος.

Η οριστική όμως διάγνωση γίνεται με μια ειδική δοκιμασία, το ηλεκτρομυογράφημα, που το συστήνει ο ορθοπεδικός και γίνεται από ειδικό νευρολόγο. Το ηλεκτρομυ-ογράφημα μετρά την επιβράδυνση στην λειτουργία του νεύρου και συνεπώς την βαρύτητα της βλάβης.

το χειρουργείο καρπιαίου σωλήνα γίνεται με τοπική αναισθησία

Εάν η αρχική συντηρητική αγωγή αποτύχει, τότε σειρά έχει η χειρουργική αντιμετώπιση.

Το χειρουργείο γίνεται με τοπική αναισθησία σε πλήρως εξοπλισμένη κλινική. Ο ασθενής δεν χρειάζεται να παραμείνει στην κλινική και φεύγει συνήθως αμέσως μετά για το σπίτι του. Οι κινήσεις των δακτύλων ενθαρρύνονται από την πρώτη στιγμή. Η πρώτη αλλαγή γίνεται στο ιατρείο μετά από δύο μέρες, όταν και τοποθετείται μια πιο ελαφριά επίδεση. Τα ράμματα αφαιρούνται στις δύο εβδομάδες στο ιατρείο και ο ασθενής επιστρέφει στην εργασία του αμέσως μόλις αισθανθεί το χέρι του δυνατό και πάλι.

Προσοχή: Αν η πίεση στο νεύρο έχει παραμείνει χωρίς αντιμετώπιση για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε η βλάβη που έχει δημιουργηθεί στο νεύρο είναι πιο βαριά και τα συμπτώματα καθυστερούν να υποχωρήσουν. Οπωσδήποτε όμως θα παρουσιάσουν κάποια αισθητή βελτίωση με την πάροδο του χρόνου.

• Όπως και σε κάθε χειρουργείο πάντα υπάρχει ο κίνδυνος της μικροβιακής επιμόλυνσης. Κάτι τέτοιο όμως είναι σπάνιο και αντιμετωπίζεται με επιτυχία με την βοήθεια αντιβιοτικών φαρμάκων
  • Το χειρουργείο αφορά την αποσυμπίεση νεύρων και πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος τραυματισμού του νεύρου. Στα χέρια όμως ενός έμπειρου χειρουργού, κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά σπάνιο
  • Μια μικρή ευαισθησία πάνω στην χειρουργική τομή υποχωρεί με την πάροδο του χρόνου

Πιθανές επιπλοκές